Itt a meleg Airbnb nem csak melegeknek, nem csak melegektől

misterbnb.jpgAirbnb házigazda és marketing szakemberként is csak annyit tudok a hírhez hozzátenni, hogy az ötlet szenzációs, és kicsit sajnálom, hogy nem nekem jutott az eszembe. Bár azt már korábban is pedzegettem, hogy a nagy versenyre való tekintettel érdemes valamivel kitűnnünk a többi hirdetés közül, de amit ez a két párizsi fiatalember valósított meg, az még annál is zseniálisabb, mint hogy csupán a kiadó lakásunkkal egy bizonyos célcsoportra targetáljunk. Mondhatni nem bízták a véletlenre, és ahelyett hogy folyamatosan kellemetlen magyarázkodásokba sodorják magukat az esetlegesen elutasító házigazdák előtt, inkább létrehoztak egy külön szállásközvetítő oldalt egy elég széles célcsoport számára.  

Ez pedig nem más, mint a melegek szállásközvetítője, a Misterbnb, vagy ahogyan azt az amerikai Forbes magazin is aposztrofálta, a meleg, azaz Gay Airbnb. Már 65 országban vannak jelen, több mint 8000 kiadó szoba/lakás közül lehet választani, a házigazdák és vendégek pedig vagy melegek, vagy meleg-barátok. A legtöbb szállás Párizsban található, de közkedvelt város még  még New York és London is, a Facebook oldalukat pedig már közel 23 ezren kedvelik.

Gay friendly.jpg

Már több mint egy éve léteznek, bevallom, én csak pár hete botlottam bele a Forbes angol nyelvű cikkébe róluk ITT. Az ötlet szerintem zseniális, hiszen valós igényt elégít ki, nagyon jól meghatározható célcsoporttal. Bár néhány szállásközvetítő oldalon eddig is be lehetett jelölni, hogy az adott szállás meleg-barát-e, ezzel előre kikerülvén az esetleges kellemetlenségeket, de mondjuk az Airbnb-n sajnos pont nem lehet. 

Gyorsan meg is néztem, mennyire elterjedt az oldal kis hazánkban, és találtam is 35 db lakást Budapesten, de véleményt még egyik mellett sem láttam, így arra a következtetésre jutottam, hogy egyelőre csak nagyobb világvárosokban veszik igénybe a szállásközvetítő által hirdetett lakásokat. Pedig a Forbes cikke külön kitér arra is, hogy nem csak meleg vendégek használják az oldalt, hanem bizony a felhasználók 10%-a nő, akik kifejezetten azért keresik a Misterbnb oldalon fellelhető szállásokat, mert így sokkal nagyobb biztonságban érzik magukat, ha csak egy szobát bérelnek egy vadidegen férfi lakásában. 

Ugyancsak külön előnyként tér ki arra a cikkben az egyik felhasználó, hogy a melegek által kiadott lakások szerinte az átlagosnál sokkal jobban vannak dekorálva, valamint általában a város azon részein helyezkednek el, amik egy turista számára is kifejezetten vonzóak lehetnek. Ezt persze mindenki döntse el maga, én addig is kíváncsian nyomon követem az oldal magyarországi jelenlétét.

Mint korábban említettem, érdemes több helyre is beregisztrálni a lakásunkat, mert sose lehet tudni, honnan kaphatjuk a következő foglalást, és amennyiben önmagunkat kellően nyitottnak és meleg-barátnak tartjuk, szerintem remek lehetőség egy új oldal indulásakor az elsők között regisztrálni. 

Ha hasznosnak tartottad ezt a bejegyzést, kérlek nyomj egy Tetsziket, de annak is nagyon örülök, ha megosztod az ismerőseiddel, barátaiddal! Kövess a Facebookon is, ahol kommentelni is tudsz!