Átírassuk a mérőórákat a bérlő nevére?

rezsi.jpgGyakorta felmerül a kérdés, hogy mit tegyünk a mérőórákkal, ha bérbe adjuk a lakásunkat. Átírjuk a bérlő nevére? Vagy jobb, ha nem tesszük?

Számos oldalról át kell gondolni, hogy mit tegyünk. Adózási tekintetben egyáltalán nem mindegy, hogy melyik megoldást választjuk. Ehhez a hátteret is ismerni kell, mivel kétféle költségelszámolást alkalmazhatok hosszútávú bérbeadóként. A költségelszámolás módját azért fontos megfelelően kiválasztani, mert az határozza majd meg, hogy mennyi adót fogok fizetni.

Ha nem íratom át a mérőórákat, akkor a számlát a szolgáltató az én nevemre állítja ki, viszont ezt nekem megtéríti a bérlőm (legalábbis az általános és ésszerű bérleti jogviszonyokban a bérlő fizeti a rezsit). Ha én kapom a számlát és átterhelem a bérlőre, akkor viszont a kapott költségtérítés az én bevételem részét képezi, tehát annyival több lesz a bevételem, amennyi rezsit továbbszámláztam a bérlőnek (vagy számla hiányában megtéríttettem vele). De ha több a bevételem, akkor több lesz az adóm is, amennyiben nem választom ki a megfelelő adózási módot.

tenant.jpgHa viszont átíratom a mérőórákat a bérlőmre, akkor az ő nevére jönnek a számlák és máris közvetlenül az ő költsége lesz a rezsi, így én kvázi „kimaradok” az egészből, és nem jelenik meg nálam bevételként sem, költségként sem az összeg. A mérőórák átíratása esetén viszont mérlegelni kell a veszélyét annak, hogy mi történik, ha nem fizeti a közüzemi számlákat a bérlőm?

A fentiekből is látni, hogy nem is olyan egyszerű az, ami annak látszik, legyünk nagyon körültekintőek, érdemes mindig jogi, azaz megfelelő szerződési, és természetesen adózási oldalról is szakemberrel egyeztetni, mielőtt bármely verzió mellett döntenénk.

Ha hasznosnak tartottad ezt a bejegyzést, kérlek nyomj egy Tetsziket, de annak is nagyon örülök, ha megosztod az ismerőseiddel, barátaiddal! Kövess a Facebookon is, ahol kommentelni is tudsz! 

Ne a büntetésekre költsd a bevételed, itt vagyunk és segítünk. 

TALÁLKOZZ VELÜNK SZEMÉLYESEN KÉPZÉSEINKEN!

RÖVIDTÁV (AIRBNB, BOOKING ÉS TÁRSAIK):

Rövidtávú lakáskiadás előadás tematika és jelentkezés

Rövidtávú lakáskiadás gyakorlati tréning

HOSSZÚTÁV (BÉRLŐK, ALBÉRLŐK A LAKÁSBAN):

Hosszútávú lakásbérbeadás előadás tematika és jelentkezés