Felelősséged tudatában

kerekbilincs2.jpgGyakran látok a belvárosban külföldi rendszámú autókon kerékbilincset hétköznap, de kifejezetten bosszantó számomra, ha mindez egy munkanapnak kikiáltott szombati napon történik. Ilyenkor szinte mindig az az első gondolatom, hogy vajon a környék valamelyik kiadó lakásában szállt-e meg az autó tulajdonosa és családja? Elképzelni nem tudom, hogy egy külföldi honnan tudna tájékozódni előre, hogy az adott szombat bizony munkanap Magyarországon, így a parkolásért is ugyanúgy fizetni kell, mintha hétköznap lenne. De ha csak nem átutazóban van napközben, akkor valahol meg kellett szállnia, akár hotelben, akár lakásban. Tényleg senki nem figyelmeztette? De ugyanolyan bosszantó tud lenni az is, hogy ha éppen a 4 napos hosszú hétvége hétfőjén vagy keddjén feleslegesen próbál aprót dobálni a parkolóautomatába (hiszen ezeken a napokon ingyenes a parkolás), vagy számára érthetetlen módon nem jut be a postára feladni a képeslapjait, vagy nem tud elintézni egyszerűnek tűnő bevásárlást egy számára átlagosnak tűnő hétköznapon.

Ezzel a példával szeretnék utalni arra, hogy mekkora felelősségünk van nekünk, házigazdáknak, hogy a vendég jól érezze magát. Persze-persze, a lakáskiadás komoly biznisz, de azért ne feledjük, az által, hogy Airbnb-n és hasonló oldalakon keresztül adjuk ki a lakásunkat, automatikusan oda-vissza működő bizalmi kapcsolatot is kialakítunk a nálunk megszálló vendégekkel. Ha mi elvárjuk tőlük, hogy tartsák tiszteletben a magántulajdonunkat, vigyázzanak az értékeinkre, és viselkedjenek a szomszédok által is elfogadható módon, akkor teljesen jogos az elvárás az ő részükről is, hogy minden olyan hasznos információval ellássuk őket, ami a nálunk tartózkodásukat még jobbá teheti. 

unhappy_baby_gagilas-e1303520373857-600x442.jpgHa viszont ez alatt a pár nap alatt városnézés helyett egy idegen országban épp a kerékbilincse leszedetésének megszervezésével megy el a a drága ideje és pénze, vagy éppen háztömbökön keresztül kell azt kinyomoznia egy álmos vasárnap reggelen, hogy melyik pékségben vehet ki a hűtőből egy üdítőt is a briós mellé, akkor biztos, hogy meg fog fordulni a fejében, hogy azért a kedves házigazda ezekre igazán felhívhatta volna a figyelmét. 

Érdemes átgondolni, mik azok az információk, amik mindenkor érvénnyel bírnak, ezeket elég egyszer összeírni, és utána az összes soron következő vendégnek elküldheted e-mailben, vagy kinyomtatva odaadhatod. Ha csak átmeneti változás van (útfelújítás, megváltozott menetrend, stb.), erre is érdemes már előre felhívni a figyelmet, az ilyen meglepetéseket senki sem szereti, pláne ha előre megtervezett programmal, útvonallal érkezik. Hidd el, hálásak lesznek érte. És tudod, a boldog vendég = jó referencia = több foglalás = több bevétel.

Ha hasznosnak tartottad ezt a bejegyzést, kérlek nyomj egy Tetsziket, de annak is nagyon örülök, ha megosztod az ismerőseiddel, barátaiddal! Kövess a Facebookon is, ahol kommentelni is tudsz! 

Szeretnél még több gyakorlati tudásra szert tenni? ÚJDONSÁG: Kiscsoportos gyakorlati tréning Budapesten, ahol egy nap alatt megtanítunk az összes fontos beállításra, és eligazítunk az adózás rejtelmeiben is!

Először a kezdeti lépésekkel, adózási formákkal szeretnél tisztában lenni? Gyere el következő ELMÉLETI ELŐADÁSUNKRA, és minden egyből világos lesz. Küldd el JELENTKEZÉSED most!