Ha a vendég túl korán érkezik...

early2.jpgA legtöbb online szállásközvetítő oldalon egyszerűen beállíthatunk legkorábbi érkezési és távozási időt. Érdemes tényleg nagyon jól átgondolni, pontosan mik is azok az időpontok, amikor a vendégeket tudjuk fogadni és kiengedni. Ne feledjük, ha ugyanarra a napra van távozásunk és érkezésünk is, jól fontoljuk meg, mennyi időre van szükségünk, hogy a szálláshelyet teljes mértékben, rohanás és felületes takarítás nélkül elő tudjuk készíteni a következő vendégre. Én minimum 2-3 órát szoktam javasolni a teljes felkészülésre, de ez nyilván nagyban függ a lakás méretétől, a berendezéstől, és persze nem utolsó sorban attól, hogy a távozó vendég milyen állapotban hagyta a szálláshelyet. A távozni nem akaró vendégről nem is beszélve, akiről egy korábbi posztban már írtam...

Reálisan ez 11-12:00 órai távozást és 14-15:00 órai érkezési időt jelent. Ne feledjük, ha a munkahelyünkről nem tudjuk megoldani, hogy 18:00 előtt beengedjük a vendéget, akkor sincs világvége, viszont ezt mindenképpen érdemes a rendszerben megfelelően beállítani, a vendégnek kiküldött üdvözlő levélben és házirendben is nyomatékosan kiemelni.

Persze a valóságban sajnos soha nem ennyire egyszerű a helyzet, hiszen a vendég kifejezetten ritka esetben érkezik meg akkor, amikor valóban fogadni is tudjuk. Természetesen próbáljunk meg rugalmasak lenni amennyire csak lehet, de ne minden áron! A legtöbb túl korán vagy nagyon későn érkező vendég sajnos csak a foglalás után fogja közölni velünk, hogy bizony reggel 8-kor száll le a repülőgépe, és 9-kor már az ajtónkban szeretne toporogni. Amennyiben aznap nincs vendégtávozásunk, és a lakás is elő van készítve, természetesen lehetünk rugalmasak és jófejek, és megengedhetjük, hogy hamarabb érkezzenek, viszont ha a lakásban még tartózkodik vendég, vagy éppen egymást váltva, de előkészület nélkül tudjuk csak beengedni az új vendéget, én óva intek mindenkit, hogy ennyire jófej legyen. A vendég hiába mondja nekünk, hogy csak a táskáját hadd dobja le, és azonnal városnézésre vetemedik, ne higgyünk neki. A legrövidebb repülő/vonatút is fárasztó tud lenni, és amint megérkezik, azonnal tusolni, fogat mosni szeretne, egy kicsit a mobilját is tölteni, meg úgy eleve kipihenni az egész év fáradalmait.

early1.jpgHa a lakás nincs előkészítve, pláne ha az éppen 5 perce távozó vendégeink irdatlan rumlit/koszos fürdőszobát és wc-t hagytak maguk után, nos a vendég sajnos egyáltalán nem a jófejségünkre és rugalmasságunkra fog emlékezni, hanem a káoszra, ami az érkezésekor fogadta. Néha kifejezetten kellemetlenné is tud fajulni ez a szituáció, és erélyesen kell felszólítanunk a vendéget, hogy tényleg csak arról volt szó, hogy ledobják a táskájukat. Ha pedig ilyen szóváltással indul az ittlétük, hiába tettünk meg minden tőlünk telhetőt, sajnos egyáltalán nem biztos, hogy a várva várt jó véleményt fogjuk kapni tőlük.

Mit tehetünk akkor mégis? Ahogyan az elején is javasoltam, legyünk világosak az érkezési idővel kapcsolatban. Ha tényleg nem tudjuk őket nyugodt szívvel és tiszta lakással fogadni, akkor hivatkozzunk a hivatalos érkezési időre, és tartsuk is magunkat ehhez. A lakásban tartózkodó vendégeket még véletlenül se kérjük meg, hogy távozzanak hamarabb az új vendégek miatt. Keressünk a szállásunkhoz közel egy éttermet/kávézót, ahol megreggelizhetnek/ebédelhetnek, ihatnak egy kávét/sört, internetezhetnek, és ahonnan kényelmesen átsétálhatnak hozzánk, amint fogadni tudjuk őket. Így mi is megnyugodhatunk, hogy megtettünk minden tőlünk telhetőt, és ők is egy szépen előkészített lakásba érkezhetnek meg.

Ha hasznosnak tartottad ezt a bejegyzést, kérlek nyomj egy Tetsziket, de annak is nagyon örülök, ha megosztod az ismerőseiddel, barátaiddal! Kövess a Facebookon is, ahol kommentelni is tudsz! 

Ne a büntetésekre költsd a bevételed, itt vagyunk és segítünk. 

TALÁLKOZZ VELÜNK SZEMÉLYESEN KÉPZÉSEINKEN!

RÖVIDTÁV (AIRBNB, BOOKING ÉS TÁRSAIK):

Rövidtávú lakáskiadás előadás tematika és jelentkezés

Rövidtávú lakáskiadás gyakorlati tréning

HOSSZÚTÁV:

Hosszútávú lakásbérbeadás előadás tematika és jelentkezés